سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستاره سرخ بلگراد مشهورترین باشگاه فوتبال

آنها تنها باشگاه صربستان و یوگسلاوی هستند که در سال 1991 قهرمان جام اروپا شده اند و تنها تیمی هستند که در سال 1991 موفق به کسب جام بین قاره ای شده اند. با 31 قهرمانی ملی ، 24 جام حذفی ، 2 ابر قهرمانی ملی و یک جام لیگ بین رقابت های صربستان و یوگسلاوی ، ستاره سرخ موفق ترین باشگاه یوگسلاوی بود و در جدول تمام وقت لیگ اول یوگسلاوی اول شد و موفق ترین باشگاه صربستان است. از فصل 1991-1992 ، بهترین نتایج ستاره سرخ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان یوفا و مرحله حذفی لیگ یوفا اروپا است.

سایت شرط بندی با واریز مستقیم

طبق نظرسنجی های سال 2008 ، ستاره سرخ بلگراد مشهورترین باشگاه فوتبال در صربستان است که 48.2 درصد از جمعیت از آنها حمایت می کنند. آنها در سایر جمهوری های یوگسلاوی سابق و دیاسپورای صرب طرفداران بسیاری دارند. رقبای اصلی آنها پارتیزان هم تیم بلگراد است. مسابقات قهرمانی بین این دو باشگاه به دربی ابدی معروف است.

طبق فهرست فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال از 200 باشگاه برتر اروپا در قرن بیستم ، ستاره سرخ با بالاترین رتبه در صربستان و یوگسلاوی سابق قرار دارد ، و مکان 27 ام این لیست را با باشگاه هلندی Fenenoord به اشتراک می گذارد. و دوره صربستان و مونته نگرو

در فوریه 1945 ، در طول جنگ جهانی دوم ، گروهی از جوانان ، بازیکنان فعال ، دانشجویان و اعضای اتحادیه جوانان اتحادیه ضد فاشیست صربستان ، تصمیم به ایجاد یک انجمن فرهنگ جسمی جوانان ، که قرار بود در 4 مارس ستاره سرخ بلگراد شود ، تشکیل دهند. پیش از این ، از دسامبر 1944 ، کلیه باشگاههای صربستان قبل از جنگ منسوخ شد و در 5 مه 1945 ، وزیر ورزش کمونیست میترا میتروویچ-دیلاس فرمان انحلال کلیه باشگاههای قبل از جنگ در قلمرو جمهوری سوسیالیست صربستان را امضا کرد. این باشگاه ها منحل شدند زیرا در دوران اشغال آلمان ، تلاش برای سازماندهی لیگ وجود داشت ، بنابراین همه باشگاه ها توسط رژیم کمونیستی Josip Broz Tito به عنوان همکار معرفی شدند.