سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه بر بازی شطرنج تسلط داشته باشیم؟

بوتوینیک عصر تسلط شوروی در جهان شطرنج را آغاز کرد. تا پایان اتحاد جماهیر شوروی ، فقط یک قهرمان غیر شوروی ، بابی فیشر آمریکایی (قهرمان 1972–1975) وجود داشت. Botvinnik انقلابی در نظریه گشودن ایجاد کرد. پیش از این سیاه تلاش می کرد برابری داشته باشد ، تا امتیاز اول حرکت سفید را خنثی کند. به عنوان سیاه ، Botvinnik از ابتدای تلاش برای ابتکار عمل. در سیستم غیررسمی قبلی مسابقات جهانی ، قهرمان فعلی تصمیم گرفت که کدام رقیب را برای این عنوان بازی کند و بازیکن مجبور شد برای این مسابقه به دنبال اسپانسر باشد.

سایت شرط بندی با واریز مستقیم

FIDE سیستم جدیدی از مسابقات و مسابقات مقدماتی را راه اندازی کرد. قوی ترین بازیکنان جهان در مسابقات اینترزونال حضور یافتند ، جایی که بازیکنانی که از مسابقات Zonal راه یافته بودند به آنها پیوستند. نفرات برتر این اینترزونال ها در مرحله "کاندیداها" که ابتدا یک تورنمنت بود و بعداً یک سری مسابقات حذفی برگزار می شدند. برنده نامزدها سپس قهرمان فعلی عنوان را بازی می کند. یک قهرمان شکست خورده در یک مسابقه یک سال بعد حق بازی برگشت را داشت. این سیستم با یک چرخه سه ساله کار می کند. بوتوینک در مدت پانزده سال در مسابقات قهرمانی شرکت کرد. وی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 1948 قهرمان شد و در مسابقات مساوی در 1951 و 1954 عنوان قهرمانی را حفظ کرد. در سال 1957 ، او به واسیلی اسمیسلوف باخت ، اما در یک مسابقه مجدد در سال 1958 این عنوان را به دست آورد. در سال 1960 ، او عنوان 23- را از دست داد میخائیل تال ، اعجوبه یک ساله لتونیایی ، یک تاکتیکین موفق و یک بازیکن تهاجمی. بوتوینیک در یک مسابقه مجدد در سال 1961 بار دیگر عنوان قهرمانی را بدست آورد.

به دنبال رویداد 1961 ، FIDE حق اتوماتیک یک قهرمان خلع شده در بازی برگشت را لغو کرد و قهرمان بعدی ، ارمنستانی تیگان پطروسیان ، بازیکنی که به دلیل مهارت های دفاعی و موقعیتی مشهور بود ، این عنوان را برای دو دوره ، 1963–1969 در اختیار داشت. جانشین وی ، بوریس اسپاسکی از روسیه (قهرمان 1969–1972) ، برنده بازی ها در دو سبک تاکتیکی موقعیتی و تیز بود. در مسابقات بعدی ، به اصطلاح مسابقه قرن ، اولین رقیب غیر شوروی پس از جنگ جهانی دوم ، بابی فیشر آمریکایی دیده شد. فیشر در بازی های کاندیداها با اختلاف ناشناخته حریفان خود را شکست داد و برای قهرمانی جهان متقاعد کننده اسپاسکی را شکست داد. این مسابقه توسط رسانه های خبری روز از نزدیک دنبال شد و منجر به افزایش محبوبیت شطرنج شد. در سال 1975 ، فیشر از دفاع از عنوان خود در برابر آناتولی کارپوف شوروی خودداری کرد ، زیرا فیده خواسته های او را برآورده نکرد ، و کارپوف عنوان را به طور پیش فرض به دست آورد. فیشر بسیاری از جنبه های شطرنج را مدرن کرد ، به ویژه با تهیه مقدماتی گسترده