سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامبو یک سیستم رزمی

سامبو یک سیستم رزمی ، ورزش رزمی و دفاع شخصی از روسیه است. [123] این مخلوطی از کشتی جودو و کشتی آزاد است که از Keikogi معروف به Kurtka استفاده می شود. تمرکز سامبو بر روی پرتاب ، حذف ، کاهش ، و ارسال ارسال از جودو و کشتی گرفتن است. سامبو همچنین دارای روشی معروف به Combat Sambo است ، که مشت ، لگد ، آرنج و زانو را به آن اضافه می کند و آن را به یک سبک مبارزه ترکیبی proto-MMA تبدیل می کند. سامبو در روسیه و اروپای شرقی محبوب است ، جایی که به عنوان مکمل آموزش جودو و کشتی آموزش داده می شود ، سامبو همچنین یک پایه خوب برای MMA با مهارت های همه جانبه برای ترکیب مبارزه و ضربه زدن فراهم می کند. برخی از مبارزان مشهور سامبو که به MMA منتقل شدند عبارتند از: فدور املیاننکو ، ایگور ووچانچین ، اولگ تاکتاروف و خبیب نورماگومدوف.

ووشو سانشو / ساندا / کونگ فو
مقاله اصلی: سانشو
از ووشو سانشو و سایر هنرهای رزمی چینی نیز در MMA استفاده شده است. آنها می توانند به دلیل مخلوطی از ضربه و حذف ، که با تراکم تکنیک های ورزش های رزمی سنتی چینی حاصل می شود ، در رقابت بسیار موثر باشند. Cung Le برجسته ترین و برجسته ترین این مبارزان Cung Le است که بیش از همه به خاطر پیروزی های TKO و KO خود بر قهرمان سابق UFC فرانک شمروک (در Strikeforce) و ریچ فرانکلین (در UFC Macau) مشهور است. دیگر مبارزان مستقر در ووشو سانشو که وارد مسابقات MMA شده اند شامل قهرمان سبک وزن UFC ، ژانگ ویلی ، KJ نونز ، پت باری ، ژانگ تیکوآن ، [124] مسلم صالحوف [125] و زابیت ماگومدشاریپوف است.

تکواندو
مقاله اصلی: تکواندو
چندین مبارز موفق MMA پیشینه گسترده ای در تکواندو دارند. برخی از مبارزانی که از تکواندو در MMA استفاده می کنند ، قهرمان سبک وزن UFC و قهرمان سبک وزن WEC ، آنتونی پتیس ، که کمربند سیاه 3 دانمارک است ، همچنین یک مربی ، یایر رودریگز و قهرمان سابق وزن متوسط ??UFC ، اندرسون سیلوا ، که کمربند سیاه 5 دانگ است و هنوز هم است در تکواندو شرکت می کند.
اندرسون سیلوا در کتاب آموزشی خود به تأثیر تکواندو در شکل گیری سبک منحصر به فرد خود اعتراف کرد. "در هر یک از مبارزات خود ، من سعی کردم از تکنیک های مختلف سبک های مورد مطالعه خود استفاده کنم. من ضربات تکواندو را پرتاب کردم. من زانوها و آرنج های موی تای را پرتاب کردم و از دانش خود در مورد جی جیتسو برزیل روی زمین استفاده کردم." [ 130] آنتونی پتیس همچنین اظهار داشت که "او قطعاً یک رزمی کار سنتی و دوم یک رزمی کار مختلط است" ، [128] و همچنین "سبک حمله متفاوت است [به دلیل] سابقه تکواندوی او." [131]
کاپوئرا
مقاله اصلی: کاپوئرا
Capoeira در سالهای اخیر در MMA گنجانده شده است و اغلب به عنوان یک افزودنی به جی-جیتسوی برزیل استفاده می شود. منشا هر دو از برزیل است. چندین مبارز هنگام جنگیدن از این ورزش رزمی استفاده می کنند ، البته نه به طور کامل ، اما موسیقی و رقص از اجزای اصلی این رشته است. کانر مک گرگور و اندرسون سیلوا از برخی تکنیک ها استفاده کرده اند و به نوبه خود به کاپوئرا کمک کرده تا توجه بیشتری را در MMA جلب کند. این به دلیل مانورهای سریع و پیچیده خود ، که از قدرت ، سرعت و فشار در طیف گسترده ای از ضربات ، چرخش ها و تکنیک ها استفاده می کنند ، مشهور است.
استراتژی های اساسی
تکنیک های به کار رفته در مسابقات هنرهای رزمی مختلط به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: تکنیک های ضربتی (مانند ضربات ، زانوها ، مشت و آرنج) و تکنیک های تقلا (مانند نگه داشتن پیچ ها ، نگه داشتن سنجاق ها ، تسلیم ها ، جاروها ، حذف ها و پرتاب ها).
امروزه ، رزمی کاران مختلط باید برای مقابله با نقاط قوت حریف خود ، در سبک های مختلف تمرین متقابل را انجام دهند و در تمام مراحل نبرد م effectiveثر باشند.