سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از ریشه کلمه یوگا

منابع متنی

اولین استفاده از ریشه کلمه "یوگا" در سرود 5.81.1 Rig Veda است ، تقدیمی به خدای خورشید در حال طلوع در صبح (Savitri) ، جایی که از آن به عنوان "یوغ" یا "یوگیک" تعبیر شده است کنترل".

سایت شرط بندی با واریز مستقیم

کارل ورنر اظهار داشت: اولین مدرک سنت یوگیس و یوگا در سرود 10.136 رگودا در Ke?in یافت می شود.

یوگی های دوران ودایی شواهد اندکی از وجود آنها ، شیوه ها و دستاوردهای آنها برجای گذاشت. و چنین شواهدی که در وداها باقی مانده اند ، ناچیز و غیرمستقیم است. با این وجود ، وجود یوگی های موفق در زمان ودایی را نمی توان تردید کرد.

- کارل ورنر ، یوگا و آگ ودا

ریگودا ، یوگا را توصیف نمی کند ، و شواهد کمی در مورد اینکه این اعمال چه بوده است ، وجود دارد. اشاره های اولیه به روایاتی که بعداً بخشی از یوگا شدند ، در Brihadaranyaka Upanishad ، قدیمی ترین هندو اوپانیشاد انجام می شود. به عنوان مثال ، عمل پرانایاما (تنظیم هوشیارانه تنفس) در سرود 1.5.23 از Brihadaranyaka Upanishad ذکر شده است ، و تمرین pratyahara (تمرکز تمام حواس شخص بر خود) در سرود 8.15 Chandogya Upanishad ذکر شده است. Jaiminiya Upanishad Brahmana تکرار مانترا و کنترل نفس را آموزش می دهد.

اعمال زاهدانه ودایی

شیوه های زاهدانه (تاپاس) ، تمرکز و حالت های بدنی که توسط کشیش های ودایی برای انجام یاجا (قربانی کردن) استفاده می شود ، ممکن است پیش از این یوگا باشد. به آساناهای یوگیک تبدیل شده است. Samhitas اولیه همچنین شامل مراجع دیگر به زاهدان گروهی مانند munis ، ke?in و vratyas است. تکنیک های کنترل نفس و انرژی های حیاتی در Brahmanas (متن پیکره ودایی ، حدود 1000–800 قبل از میلاد) و Atharvaveda ذکر شده است. [56] [68] Nasadiya Sukta از ریگ ودا وجود سنتی متفکرانه اولیه را پیشنهاد می کند.