دندانپزشکی ایمپلنت

ارتودنسی و ارتوپدی دندان مصنوعی - صاف کردن دندان ها و اصلاح رشد میانی و فک پایین.

پریودنتیکس - مطالعه و درمان بیماری های لثه (غیر جراحی و جراحی) و همچنین قرار دادن و نگهداری ایمپلنت های دندانی

دندانپزشکی کودکان (پودودنتیکس سابق) - دندانپزشکی برای کودکان. دندان ها ، استخوان ها و فک به طور مداوم در کودکان رشد می کنند و برخی مشکلات دندانی در کودکان نیاز به توجه ویژه دارد.

پروتزهای دندانی - پروتزهای دندانی ، پل ها و ایمپلنت های دندانی (ترمیم / قرار دادن). برخی از پروتزهای دندانی آموزش خود را در زمینه "پروتزهای دندانی و فک و صورت" ادامه می دهند ، این رشته مربوط به جایگزینی ساختارهای صورت از دست رفته ، مانند گوش ، چشم ، بینی و ...

لیست تخصص های دندانپزشکی تحت ABDS: [14]

سایت شرط بندی با واریز مستقیم

ایمپلنتولوژی دهان / دندانپزشکی ایمپلنت

داروی خوراکی

درد دهان صورت

بیهوشی دندان

متخصصان این رشته ها "قابل ثبت" (در ایالات متحده "هیئت مدیره واجد شرایط") تعیین می شوند و عناوین انحصاری مانند بیهوشی دندانپزشک ، متخصص ارتودنسی ، جراح فک و صورت ، متخصص ریشه دندانپزشکی ، دندانپزشک اطفال ، پریودنتیست یا پروتز را با تأیید برخی از اعتبارات محلی مجاز می دانند. شرایط (ایالات متحده ، "هیئت مدیره مجاز")

 

انگلستان

در انگلیس ، تخصص ها توسط شورای دندانپزشکی عمومی (GDC) شناخته می شوند. در حال حاضر GDC 13 تخصص دندانپزشکی مختلف را لیست می کند.

 

لیست تخصص های دندانپزشکی تحت GDC: [16]

 

رادیولوژی دندان و فک و صورت - این تخصص شامل هر تصویربرداری پزشکی است که برای تکمیل تحقیقات با اطلاعات مربوط به آناتومی ، عملکرد و سلامت دندان ها ، فک ها و ساختارهای اطراف استفاده می شود.

بهداشت عمومی دندانپزشکی - این یک تخصص غیر بالینی است که نیازهای بهداشت دندان را ارزیابی می کند و روش های تأمین آنها را بررسی می کند.

اندودنتیکس - این تخصص شامل اتیولوژی ، تشخیص ، گزینه های درمان و پیشگیری از بیماری است که بر روی بافت عصبی موجود در داخل دندان ، ریشه ها و بافت های اطراف تأثیر می گذارد.

آسیب شناسی دهان و فک و صورت - این یک تخصص بالینی است که توسط پرسنل مستقر در آزمایشگاه انجام می شود. این تغییرات در بافت های حفره دهان ، فک ها و غدد بزاقی را مشخص می کند که مشخصه بیماری برای کمک به تشخیص است.

دندانپزشکی ترمیمی - این بر اساس سه ویژگی خاص است. اینها اندودنتیکس ، پریودنتزی و پروتزهای دندانی است. پریودنتیست ها دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های لثه تخصص دارند. دندانپزشکان با دندانهای از دست رفته مقابله می کنند.